• 21.06.2015 kl. 11:00

TRIP TO USA

For en uke siden kom jeg hjem fra USA, og selv om en uke der borte kanskje var litt lite, s fikk jeg opplevd veldig mye p s kort tid. Jeg tenkte skrive litt om turen og de forskjellige stedene vi dro den uken.

LOS ANGELES - HOLLYWOOD WALK OF FAME

Hovedplassen var Los Angeles, hvor vi bodde 5 minutter unna Walk Of Fame. Vi ankom hollywood sent p kvelden, hvor vi virkelig ikke visste hvor vi skulle finne leiligheten vi skulle bo i en uke. Vi stod der som turister vi er og mekket p mobilene vre etter adresse og kart for finne plassen og begynte bevege oss til vi ble stoppet p gaten av en lokal. Pratet litt og ble invitert p en fest, men etter en lang flytur og kollektiv transport, s var vi begge utslitt og ville komme oss til leiligheten. Vi fant leiligheten via en nettside som heter Airbnb, hvor man kan leie leiligheter eller rom fra folk overalt i verden for en billig penge. Mye billigere og mer sosialt enn et hotell!

Frste dagen tittet vi litt rundt og tok t-banen rundt omkring, men skjnte etterhvert at det var smart kanskje fikse en bil, s med litt hjelp av de vi bodde hos s fikk vi fikset bil fra tirsdagen av. Veldig lurt med bil, lettere komme seg rundt, nr man innser at LA er MYE strre enn man skulle tro!

VENICE BEACH

Tok oss en dag til Venice Beach, en av de kjente omrdene man hrer om i Norge. Elsket stedet! Man kunne leie sykler, longboard og surfebrett i sm sjapper ved stranden. Mye musikk, skateboardere rundt omkring og god stemning! Vi gikk litt frem og tilbake p stranden for se p blgene om det var gode blger for surfe. Litt store den dagen og litt mye strm i vannet. Var visst en ulykke som hadde skjedd p stranden den dagen, hvor politibiler kom susende p stranda i full fart.

Vi prvde komme oss til Santa Monica ogs den dagen, men det begynte regne og var lange ker, endte midt i rush trafikken. Var synd.

MALIBU

Neste dagen tok vi oss en biltur langs vestkysten, langs Venice Beach, Santa Monica og oppover til Malibu. For en utrolig nydelig utsikt og fine hus! Ikke minst, deilig vr og varme! Vi fikk sett Malibu Pier og det var utrolig mange som surfet den dagen. Venninen min som surfer vurderte leie for surfe den dagen, men det var litt stive priser for leie surfeboard, s vi s bare p og slappet av p stranda en liten stund fr vi kjrte videre. Hvis du liker surfe, s anbefaler jeg reise hit, og det er ikke vanskelig finne parkeringsplass (bare v deg med lukeparkere, s skal alt g bra! ).

LAS VEGAS

Ja, nr man er i USA og bare 4-5 timer fra Las Vegas med bil, s m man jo ta sjansen nr man har den. Vi tok oss turen til Las Vegas og overnattet en natt for oppleve hvordan denne byen i Nevada, midt i demarka var. Nr vi kommer oss ut fra Los Angeles, mter vi p demark i flere timer og varmegradene ker (over 40 grader).

(Fra Los Angeles til Las Vegas)

Vi sjekket oss inn p hotellet Monte Carlo som ligger midt i Las Vegas The Strip, der alt crazy skjer. Nydelig vr og det frste vi gjr er skifte til bikini og rett ned til bassenget, for nyte livet med noe i glasset og hre p DJ spille ved bassenget. For et herlig omrdet! Beste dagen! Fin utsikt fra basseng omrdet.

Utsikten var heller ikke s ille fra hotellrommet p 27. etasje! AMAZING! Vi ordnet oss, gikk ut for spise og for oppleve byen "what happens in Vegas, stays in Vegas". Vi gikk forbi kjente hotellet Bellagio og s litt av vann showet p avstand. Mye folk, mange med hy alkohol niv, men allikevel en by man m oppleve! Ja du ser hvordan det er i filmene, men m nesten oppleve det selv! (Ny tur til Las Vegas om ikke lenge! )

Dagen etter en crazy natt med mange nye rikelige opplevelser, s tok vi hangoveren ved bassenget som var full av mange festglade mennesker og DJ som spilte herlig musikk. Vi ville virkelig ikke reise tilbake til Los Angeles den dagen, s vi dryde med reise s lenge vi kunne. Vi mtte dessverre reise, siden jeg skulle fly hjem dagen etterp og ville ikke stresse med reise tidlig fra Las Vegas p en lrdag (hadde aldri funket nr man er i den mest alkoholholdige byen i USA).

Siste dagen shoppet vi litt fr venninen min kjrte meg til flyplassen og jeg mtte si farvel til USA for denne gangen. Jeg har mtt mange randome og morsomme mennesker, ftt mange nye opplevelser i minnet, og ikke minst kommer jeg til savne de herlige gutta vi bodde hos under den perioden! De hjalp oss s mye med beste butikker, hva vi burde f sett, beste nattklubbene og omrdene. Tusen takk ! Hper virkelig de kommer til Norge, s vi kan vise dem rundt!

Neste tur til USA satser jeg p blir i august allerede og antar at den gr til Las Vegas for en uke! Venninen min og jeg ville virkelig dra tilbake for oppleve crazyness litt mer! Neste r blir det nok Hawaii neste, hvis ikke jeg blir fristet med reise tilbake til gutta i Hollywood !

Noen steder i USA dere anbefaler for min neste tur?

- Madeleine-

• 19.06.2015 kl. 22:53

INNKJPT SMINKE USA

TGIF!

Ankommet Norge igjen etter en utrolig opplevelsesfull uke i Los Angeles og Las Vegas! Synd uken gikk s fort som den gjorde, men fikk utnyttet hvert minste minutt med se kjente omrder i LA (kommer et eget innlegg om stedene jeg var innom). Kom hjem sndag kveld og var klar for jobb mandag morgen. Etter jobben p mandagen, gikk helsen min helt til bnn, maten p flyet var nok ikke den beste f i seg. S har ligget hjemme resten av uken med kraftig matforgiftning? Synd at snne ting skal skje, men jeg krysser fingrene for at jeg kommer meg igjen under helgen og er klar for nye uke som sykepleier.

Nr skravler jeg bare her? Innlegget er jo for innkjpet av sminke fra USA! Jeg fant en Sephora butikk p Walk of Fame i Hollywood, som jeg tok en tur innom dagen jeg skulle reise for handle inn merker Norge ikke har, samt det jeg har hrt mye om og trenger til en herlig sommer 2015.

// Kat Von D - Contour palette // Becca - Shimmering skin perfector (vanlig str og reise str) //

// Hourglass - Ambient bronze // Tarte - Blush // Too Faced - Melted lipgloss // Sephora - Eyeliner //

// Hourglass - Light // Ble anbefalt denne av en som jobbet p Sephora, da jeg lette etter en solpudder for min hudtone. Gleder meg til prve den!

// Tarte - Blush // S denne p en annen blogg og synes den ga en veldig fin farge. Jeg bruker ikke s mye blush, men tenkte jeg kunne dulle meg litt ekstra i sommer og fant samme fargen i USA! Gleder meg til prve den! Fargen er Captivating

// Kat Von D - cotoure // Denne har jeg ogs hrt om fra en annen blogg, som jeg vil prve. Er jo s populrt n bruke den metoden sminke seg.

// Becca - Shimmering Skin Perfector fargen Opal // Ble anbefalt denne highlighteren, som jeg gleder meg til bruke! Fikk prve den i butikken og den var utrolig fin! En must produkt i sommer for f litt ekstra gld

// Too Faced - Melted // En lipstick som jeg s i butikken og ville prve rett og slett. Har ikke ftt prvd den enn

Det var mitt lille innkjp av sminke fra USA. Hper dere fr en fin fredag kveld og en herlig sommer helg !

- Madeleine -

• 02.06.2015 kl. 20:05

☮ JUNE INSPIRATION ☮

☮ HELLO JUNE ☮

Frste sommer mneden har ankommet. Det er mye spennende som skjer denne mneden, som blant annet vil gi nye opplevelser, erfaringer og minner.

☮ Sommerferie!!

☮ Nyutdannet Sykepleier

☮ Reise til Los Angeles (Las Vegas)

☮ Ny jobb - Nye kunnskaper og erfaringer

☮ Mye sosialt med venner og familie

Jeg hper det drlige vret i Stavanger blir byttet ut til varme og sol om ikke lenge. Jeg elsker sommeren, varmen, nye freshe farger og klr, bading, soling, btlivet, longboard og det sosiale med venner ikke minst! h som jeg gleder meg til starten av juli, hvor jeg reiser til srlandet med venninen min! Har begynt bli en god tradisjon vre p hytta i et par uker, mte nye mennesker og nyte livet! Men skal frst nyte juni, siden det er mye nytt og spennende som skjer denne mneden.

Jeg har lagt ut en liten juni inspirasjon til dere. S mange utrolig herlige bilder fra We Heart It (frelst av den siden):

Jeg skal n freshe opp spillelisten for LA turen min med nye sanger og sm planlegge litt fr jeg tar kvelden.