TRIP TO USA

For en uke siden kom jeg hjem fra USA, og selv om en uke der borte kanskje var litt lite, så fikk jeg opplevd veldig mye på så kort tid. Jeg tenkte å skrive litt om turen og de forskjellige stedene vi dro den uken.

LOS ANGELES - HOLLYWOOD WALK OF FAME

Hovedplassen var Los Angeles, hvor vi bodde 5 minutter unna Walk Of Fame. Vi ankom hollywood sent på kvelden, hvor vi virkelig ikke visste hvor vi skulle finne leiligheten vi skulle bo i en uke. Vi stod der som turister vi er og mekket på mobilene våre etter adresse og kart for å finne plassen og begynte å bevege oss til vi ble stoppet på gaten av en lokal. Pratet litt og ble invitert på en fest, men etter en lang flytur og kollektiv transport, så var vi begge utslitt og ville komme oss til leiligheten. Vi fant leiligheten via en nettside som heter Airbnb, hvor man kan leie leiligheter eller rom fra folk overalt i verden for en billig penge. Mye billigere og mer sosialt enn et hotell!

Første dagen tittet vi litt rundt og tok t-banen rundt omkring, men skjønte etterhvert at det var smart å kanskje fikse en bil, så med litt hjelp av de vi bodde hos så fikk vi fikset bil fra tirsdagen av. Veldig lurt med bil, lettere å komme seg rundt, når man innser at LA er MYE større enn man skulle tro!

VENICE BEACH

Tok oss en dag til Venice Beach, en av de kjente områdene man hører om i Norge. Elsket stedet! Man kunne leie sykler, longboard og surfebrett i små sjapper ved stranden. Mye musikk, skateboardere rundt omkring og god stemning! Vi gikk litt frem  og tilbake på stranden for å se på bølgene om det var gode bølger for å surfe. Litt store den dagen og litt mye strøm i vannet. Var visst en ulykke som hadde skjedd på stranden den dagen, hvor politibiler kom susende på stranda i full fart.

Vi prøvde å komme oss til Santa Monica også den dagen, men det begynte å regne og var lange køer, endte midt i rush trafikken. Var synd.

MALIBU

Neste dagen tok vi oss en biltur langs vestkysten, langs Venice Beach, Santa Monica og oppover til Malibu. For en utrolig nydelig utsikt og fine hus! Ikke minst, deilig vær og varme! Vi fikk sett Malibu Pier og det var utrolig mange som surfet den dagen. Venninen min som surfer vurderte å leie for å surfe den dagen, men det var litt stive priser for å leie surfeboard, så vi så bare på og slappet av på stranda en liten stund før vi kjørte videre. Hvis du liker å surfe, så anbefaler jeg å reise hit, og det er ikke vanskelig å finne parkeringsplass (bare øv deg med å lukeparkere, så skal alt gå bra! ).

LAS VEGAS

Ja, når man er i USA og bare 4-5 timer fra Las Vegas med bil, så må man jo ta sjansen når man har den. Vi tok oss turen til Las Vegas og overnattet en natt for å oppleve hvordan denne byen i Nevada, midt i ødemarka var. Når vi kommer oss ut fra Los Angeles, møter vi på ødemark i flere timer og varmegradene øker (over 40 grader).

(Fra Los Angeles til Las Vegas)

Vi sjekket oss inn på hotellet Monte Carlo som ligger midt i Las Vegas The Strip, der alt crazy skjer. Nydelig vær og det første vi gjør er å skifte til bikini og rett ned til bassenget, for å nyte livet med noe i glasset og høre på DJ spille ved bassenget. For et herlig området! Beste dagen!  Fin utsikt fra basseng området.

Utsikten var heller ikke så ille fra hotellrommet på 27. etasje! AMAZING! Vi ordnet oss, gikk ut for å spise og for å oppleve byen "what happens in Vegas, stays in Vegas". Vi gikk forbi kjente hotellet Bellagio og så litt av vann showet på avstand. Mye folk, mange med høy alkohol nivå, men allikevel en by man må oppleve! Ja du ser hvordan det er i filmene, men må nesten oppleve det selv! (Ny tur til Las Vegas om ikke lenge! )

Dagen etter en crazy natt med mange nye rikelige opplevelser, så tok vi hangoveren ved bassenget som var full av mange festglade mennesker og DJ som spilte herlig musikk. Vi ville virkelig ikke reise tilbake til Los Angeles den dagen, så vi drøyde med å reise så lenge vi kunne. Vi måtte dessverre reise, siden jeg skulle fly hjem dagen etterpå og ville ikke stresse med å reise tidlig fra Las Vegas på en lørdag (hadde aldri funket når man er i den mest alkoholholdige byen i USA).

Siste dagen shoppet vi litt før venninen min kjørte meg til flyplassen og jeg måtte si farvel til USA for denne gangen. Jeg har møtt mange randome og morsomme mennesker, fått mange nye opplevelser i minnet, og ikke minst kommer jeg til å savne de herlige gutta vi bodde hos under den perioden! De hjalp oss så mye med beste butikker, hva vi burde få sett, beste nattklubbene og områdene. Tusen takk ! Håper virkelig de kommer til Norge, så vi kan vise dem rundt!

Neste tur til USA satser jeg på blir i august allerede og antar at den går til Las Vegas for en uke! Venninen min og jeg ville virkelig dra tilbake for å oppleve crazyness litt mer! Neste år blir det nok Hawaii neste, hvis ikke jeg blir fristet med å reise tilbake til gutta i Hollywood !

Noen steder i USA dere anbefaler for min neste tur?

- Madeleine-

INNKJØPT SMINKE USA

TGIF!

Ankommet Norge igjen etter en utrolig opplevelsesfull uke i Los Angeles og Las Vegas! Synd uken gikk så fort som den gjorde, men fikk utnyttet hvert minste minutt med å se kjente områder i LA (kommer et eget innlegg om stedene jeg var innom). Kom hjem søndag kveld og var klar for jobb mandag morgen. Etter jobben på mandagen, gikk helsen min helt til bånn, maten på flyet var nok ikke den beste å få i seg. Så har ligget hjemme resten av uken med kraftig matforgiftning? Synd at sånne ting skal skje, men jeg krysser fingrene for at jeg kommer meg igjen under helgen og er klar for nye uke som sykepleier.

Når skravler jeg bare her? Innlegget er jo for innkjøpet av sminke fra USA! Jeg fant en Sephora butikk på Walk of Fame i Hollywood, som jeg tok en tur innom dagen jeg skulle reise for å handle inn merker Norge ikke har, samt det jeg har hørt mye om og trenger til en herlig sommer 2015.

// Kat Von D - Contour palette // Becca - Shimmering skin perfector (vanlig str og reise str) //

// Hourglass - Ambient bronze // Tarte - Blush // Too Faced - Melted lipgloss // Sephora - Eyeliner //

// Hourglass - Light // Ble anbefalt denne av en som jobbet på Sephora, da jeg lette etter en solpudder for min hudtone. Gleder meg til å prøve den!

// Tarte - Blush // Så denne på en annen blogg og synes den ga en veldig fin farge. Jeg bruker ikke så mye blush, men tenkte jeg kunne dulle meg litt ekstra i sommer og fant samme fargen i USA! Gleder meg til å prøve den! Fargen er Captivating

// Kat Von D - cotoure // Denne har jeg også hørt om fra en annen blogg, som jeg vil prøve. Er jo så populært nå å bruke den metoden å sminke seg.

// Becca - Shimmering Skin Perfector fargen Opal // Ble anbefalt denne highlighteren, som jeg gleder meg til å bruke! Fikk prøve den i butikken og den var utrolig fin! En must produkt i sommer for å få litt ekstra glød

// Too Faced - Melted // En lipstick som jeg så i butikken og ville prøve rett og slett. Har ikke fått prøvd den ennå

Det var mitt lille innkjøp av sminke fra USA. Håper dere får en fin fredag kveld og en herlig sommer helg !

- Madeleine -

☮ JUNE INSPIRATION ☮

☮ HELLO JUNE ☮

Første sommer måneden har ankommet. Det er mye spennende som skjer denne måneden, som blant annet vil gi nye opplevelser, erfaringer og minner.

☮ Sommerferie!!

☮ Nyutdannet Sykepleier

☮ Reise til Los Angeles (Las Vegas)

☮ Ny jobb - Nye kunnskaper og erfaringer

☮ Mye sosialt med venner og familie

Jeg håper det dårlige været i Stavanger blir byttet ut til varme og sol om ikke lenge. Jeg elsker sommeren, varmen, nye freshe farger og klær, bading, soling, båtlivet, longboard og det sosiale med venner ikke minst! Åååh som jeg gleder meg til starten av juli, hvor jeg reiser til sørlandet med venninen min! Har begynt å bli en god tradisjon å være på hytta i et par uker, møte nye mennesker og nyte livet! Men skal først nyte juni, siden det er mye nytt og spennende som skjer denne måneden.

Jeg har lagt ut en liten juni inspirasjon til dere. Så mange utrolig herlige bilder fra We Heart It  (frelst av den siden):

Jeg skal nå freshe opp spillelisten for LA turen min med nye sanger og små planlegge litt før jeg tar kvelden.