TRIP TO USA

For en uke siden kom jeg hjem fra USA, og selv om en uke der borte kanskje var litt lite, så fikk jeg opplevd veldig mye på så kort tid. Jeg tenkte å skrive litt om turen og de forskjellige stedene vi dro den uken.

LOS ANGELES - HOLLYWOOD WALK OF FAME

Hovedplassen var Los Angeles, hvor vi bodde 5 minutter unna Walk Of Fame. Vi ankom hollywood sent på kvelden, hvor vi virkelig ikke visste hvor vi skulle finne leiligheten vi skulle bo i en uke. Vi stod der som turister vi er og mekket på mobilene våre etter adresse og kart for å finne plassen og begynte å bevege oss til vi ble stoppet på gaten av en lokal. Pratet litt og ble invitert på en fest, men etter en lang flytur og kollektiv transport, så var vi begge utslitt og ville komme oss til leiligheten. Vi fant leiligheten via en nettside som heter Airbnb, hvor man kan leie leiligheter eller rom fra folk overalt i verden for en billig penge. Mye billigere og mer sosialt enn et hotell!

Første dagen tittet vi litt rundt og tok t-banen rundt omkring, men skjønte etterhvert at det var smart å kanskje fikse en bil, så med litt hjelp av de vi bodde hos så fikk vi fikset bil fra tirsdagen av. Veldig lurt med bil, lettere å komme seg rundt, når man innser at LA er MYE større enn man skulle tro!

VENICE BEACH

Tok oss en dag til Venice Beach, en av de kjente områdene man hører om i Norge. Elsket stedet! Man kunne leie sykler, longboard og surfebrett i små sjapper ved stranden. Mye musikk, skateboardere rundt omkring og god stemning! Vi gikk litt frem  og tilbake på stranden for å se på bølgene om det var gode bølger for å surfe. Litt store den dagen og litt mye strøm i vannet. Var visst en ulykke som hadde skjedd på stranden den dagen, hvor politibiler kom susende på stranda i full fart.

Vi prøvde å komme oss til Santa Monica også den dagen, men det begynte å regne og var lange køer, endte midt i rush trafikken. Var synd.

MALIBU

Neste dagen tok vi oss en biltur langs vestkysten, langs Venice Beach, Santa Monica og oppover til Malibu. For en utrolig nydelig utsikt og fine hus! Ikke minst, deilig vær og varme! Vi fikk sett Malibu Pier og det var utrolig mange som surfet den dagen. Venninen min som surfer vurderte å leie for å surfe den dagen, men det var litt stive priser for å leie surfeboard, så vi så bare på og slappet av på stranda en liten stund før vi kjørte videre. Hvis du liker å surfe, så anbefaler jeg å reise hit, og det er ikke vanskelig å finne parkeringsplass (bare øv deg med å lukeparkere, så skal alt gå bra! ).

LAS VEGAS

Ja, når man er i USA og bare 4-5 timer fra Las Vegas med bil, så må man jo ta sjansen når man har den. Vi tok oss turen til Las Vegas og overnattet en natt for å oppleve hvordan denne byen i Nevada, midt i ødemarka var. Når vi kommer oss ut fra Los Angeles, møter vi på ødemark i flere timer og varmegradene øker (over 40 grader).

(Fra Los Angeles til Las Vegas)

Vi sjekket oss inn på hotellet Monte Carlo som ligger midt i Las Vegas The Strip, der alt crazy skjer. Nydelig vær og det første vi gjør er å skifte til bikini og rett ned til bassenget, for å nyte livet med noe i glasset og høre på DJ spille ved bassenget. For et herlig området! Beste dagen!  Fin utsikt fra basseng området.

Utsikten var heller ikke så ille fra hotellrommet på 27. etasje! AMAZING! Vi ordnet oss, gikk ut for å spise og for å oppleve byen "what happens in Vegas, stays in Vegas". Vi gikk forbi kjente hotellet Bellagio og så litt av vann showet på avstand. Mye folk, mange med høy alkohol nivå, men allikevel en by man må oppleve! Ja du ser hvordan det er i filmene, men må nesten oppleve det selv! (Ny tur til Las Vegas om ikke lenge! )

Dagen etter en crazy natt med mange nye rikelige opplevelser, så tok vi hangoveren ved bassenget som var full av mange festglade mennesker og DJ som spilte herlig musikk. Vi ville virkelig ikke reise tilbake til Los Angeles den dagen, så vi drøyde med å reise så lenge vi kunne. Vi måtte dessverre reise, siden jeg skulle fly hjem dagen etterpå og ville ikke stresse med å reise tidlig fra Las Vegas på en lørdag (hadde aldri funket når man er i den mest alkoholholdige byen i USA).

Siste dagen shoppet vi litt før venninen min kjørte meg til flyplassen og jeg måtte si farvel til USA for denne gangen. Jeg har møtt mange randome og morsomme mennesker, fått mange nye opplevelser i minnet, og ikke minst kommer jeg til å savne de herlige gutta vi bodde hos under den perioden! De hjalp oss så mye med beste butikker, hva vi burde få sett, beste nattklubbene og områdene. Tusen takk ! Håper virkelig de kommer til Norge, så vi kan vise dem rundt!

Neste tur til USA satser jeg på blir i august allerede og antar at den går til Las Vegas for en uke! Venninen min og jeg ville virkelig dra tilbake for å oppleve crazyness litt mer! Neste år blir det nok Hawaii neste, hvis ikke jeg blir fristet med å reise tilbake til gutta i Hollywood !

Noen steder i USA dere anbefaler for min neste tur?